دو سین : ترکیب سیاه دانه و عسل

دوسین، همه چیز درباره دوسین

وجه تسمیه: چرا به ترکیب عسل و سیاه دانه دوسین گفته می شود؟ به خاطر اینکه هم در کلمه سیاه دانه و هم در کلمه عسل حرف س وجود دارد به این ترکیب دوسین گفته می شود.

طرز تهیه: طبیبان مختلف هر کدام ترکیب متفاوتی برای تهیه دوسین گفته اند، برخی از آنها عقیده دارند سه واحد عسل و یک واحد سیاه دانه نیم کوب با همدیگر مخلوط شود، برخی دیگر معتقدند پنج واحد عسل و یک واحد سیاه دانه، حال آنچه مهم است وضعیت شخصی شما و نظر طبیب است که چند واحد عسل را با یک واحد سیاه دانه مخلوط کنید اما به طور کلی هر چه میزان عسل کمتر باشد تلخی دوسین بیشتر است و مصرف آن سخت تر است. پیشنهاد ما استفاده از شش واحد عسل کاملا طبیعی و سیاه دانه نیم کوب شده است چرا که اولا طعم آن شیرین می شود و استفاده از آن نیز خیلی زننده نیست. نکته ی مهم آن است که سیاه دانه را  له نکنید بلکه با استفاده از آسیاب برقی آن را به حالت نیم کوب درآورید، نیازی نیست که سیاه دانه را کاملا پودر و خمیری کنید. نکته دیگر اینکه دوسین را به میزان کم درست کنید تا ظرف چند روز یا چند هفته تمام شود.

شیوه مصرف: به طور کلی بهترین حالت مصرف دوسین ناشتا به اندازه یک قاشق مربا خوری می باشد. سعی کنید این ترکیب را روزانه میل نمایید در غیر این صورت می توانید در موارد بیماری یا ضعف عمومی بدن استفاده کنید.

شیوه نگهداری: نیازی نیست دوسین در یخچال نگهداری شود اما باید آن را در ظرف دربسته و در جای خنک قرار دهید، جهت خشک نشدن دوسین می توانید مقدار کمی روغن طبیعی زیتون به آن اضافه کنید، این کار باعث می شود ماندگاری دوسین بیشتر شود.

خواص دوسین: آز آنجا که دو ترکیب بسیار منحصر فرد مانند عسل و سیاه دانه در دوسین وجود دارد و این دو گیاه سرشار از خواص درمانی هستند، دوسین برای بهبود بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. در ادامه به برخی از مهمترین خواص دوسین به طور مختصر اشاره می شود: پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، تقویت عمومی بدن، تغییر طبع بدن، درمان التهابات و عفونت ها در بدن، تقویت قلب، بهبود بیماری هایی مثل صرع، درمان بیماری های معده مثل زخم معده، افزایش شیر مادران و تقویت میل جنسی

موارد منع مصرف دوسین: به طور کلی دوسین طبع گرمی دارد و بسیاری از خواص فوق به دلیل داشتن همین طبع گرم است اما در زمان مصرف باید توجه داشته باشید که ممکن است عوارضی برای شما داشته باشد مانند ایجاد حالت تهوع، افزایش فشار خون، سقط جنین در مادران باردار و .. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما در زمان شروع دوسین، آن را به میزان بسیار کم مصرف کنید تا در صورت بروز عوارض، بتوانید آن را کنترل نمایید.

همانطور که ملاحظه می کنید دوسین که ترکیبی از سیاه دانه و عسل است با معجون سیاه دانه نایجلا که ترکیبی از سیاه دانه، ارده، شیره خرما، هل، دارچین و زنجبیل است هم  شباهت ها و هم تفاوت هایی دارد. شباهت آنها در این است که هر دو بر پایه سیاه دانه بوده و از ترکیبات سالم و طبیعی در آنها استفاده می شود و خواص آنها نیز بسیار به یکدیگر شباهت دارد. تفاوت آنها در نوع تولید و نوع مصرف است، معجون سیاه دانه نایجلا پخته شده است و صرفا ترکیب مواد خام نیست در حالی که دوسین ترکیب دو ماده خام است، در معجون سیاه دانه نایجلا روغن سیاه دانه و روغن ارده نیز وجود دارد چرا که این دو روغن در طول فرایند پخت به دست می آیند و  باعث ماندگاری نایجلا نیز می شوند، تفاوت دیگر آنکه شما می توانید نایجلا را به عنوان صبحانه ای سالم و مقوی با نون یا بدون نون میل نمایید. همچنین از نایجلا می توانید به عنوان میان وعده ای بسیار پر انرژی لذت ببرید.

با نایجلا روزت را بساز

https://www.instagram.com/_u/organicnigella
https://t.me/nigellabrands